۵ قانون کاربردی بازاریابی و فروش
۵ قانون در فروش وجود دارد که کافی است آنها را دنبال کنید تا فروش به سرعت اتفاق بیفتد. مهم نیست که فروش شما به صورت آنلاین است یا نوع دیگر، این ۵ قانون ۵ کلیدی هستند که با آن قفل درهای بزرگ را برای تجارت خود میگشاید.
۱٫ قانون ارزش
مشتریان تنها محصولات یا خدماتی را خریداری میکنند که به سودشان باشد. اولین چیزی که نیاز دارید بدانید این است که مشتریان از شما به این دلیل که فروشنده بزرگی هستید خرید نمیکنند. باید این قانون را بپذیرید و این را دریافت کنید که مشتریان به آسانی محصولات یا سرویسها را میخرند چون اعتقاد دارند که آن محصولات یا سرویسها برایشان سودمند است.
با اضافه کردن قانون ارزش به تجارت خود، میبایست بدون هیچ شبههای بدانید که محصولات و خدمات شما برای مشتریان سودمند هستند.
۲٫ قانون رقابت
اگر مشتری یا مصرفکننده خوشحال نیست شما پولی نمیگیرید این ما را به سمت قانون بعدی میبرد. ارزش برحسب قیمت مشخص میشود.
قانون رقابت ساده است، هرچه بیشتر محصولات یا خدمات شما به سود مشتری باشد بیشتر میتوانید قیمت را بالا ببرید، هیچ ارزشی در این دنیا بدون قیمت نیست. در فاز تولید وقتی محصول یا خدماتی را در معرض نمایش میگذارید دنبال کردن قانون ارزش حیاتی است.
۳٫ قانون تاثیرگذاری
اعتبار به ۲ فاکتور بستگی دارد: اعتماد و مهارتها
در کتاب ۲۱ قانون انکار ناپذیر رهبری، قانون تاثیرگذاری به صورت کامل و دقیق آموزش داده شده است. مکسول در این کتاب میگوید:
رهبری، تاثیرگذاری است نه بیشتر و نه کمتر
ما کیفیت ناملموس و قدرتمند این تاثیرگذاری را با افزایش اعتماد مشتریان و مصرف کنندگان و پیشنهاداتی که به آنها میدهیم توسعه میبخشیم . یکی از کارهایی که انجام میدهیم این است که با دست یافتن و نشان دادن مهارتهایمان در سطوح مختلف تاثیرگذاری را تقویت و ما را به سمت قانون بعدی سوق میدهد.
۴٫ قانون اعتبار
با ارزش ترین هدیه ای که مجبورید پیشنهاد بدهید خودتان هستید
باب برگ و جان دیوید در کتاب GO-GIVER نوشتهاند: در تمام مدتی که تلاش میکنید شخص دیگری باشید یا رفتارها و عکسالعملهایی که به شما آموزش داده شده است را انجام بدهید، هیچ امکانی برای اینکه واقعا به مشتریان دسترسی پیدا کنید وجود ندارد.
قانون اعتبار اینطور کار می کند:
مهم نیست چگونهدر مورد چیزی که میفروشید فکر میکنید، چیزی که واقعا دارید میفروشید خود شما هستید!
شدیدا به این فکر کنید که چطور قرار است بهترین محصول را تولید کنید یا بهترین خدمات را ارائه دهید که زندگی مصرف کننده یا مشتریان را تغییر دهد. قلب شما باید با صداقت و کاملا واقعی بخواهد راه حلی را پیدا کند که به سود مشتریان و مصرف کنندگان باشد و زندگی آنها را به سمت بهتر شدن سوق دهد. این بازخورد، خاک پربرکتی است که اعتماد مصرف کننده را جلب و رشد کسب و کار و فروش محصولات و خدمات شما را تضمین خواهد نمود.
۵٫ قانون بده و بستان
این رابطه بر مبنای مبادله متقابل است
در نگاه اول مردم فکر میکنند که شما به عنوان یک کارآفرین، خدمات و محصول را ارائه میدهید و آنها، مصرف کنندگان، در ازای خدمات یا محصول پول پرداخت میکنند، این چیزی نیست که منظور این قانون باشد، چیزی که از رابطهای بر مبنای مبادله متقابل منظور است این است که شما به عنوان یک کارآفرین همیشه در حال ارائه محصول و خدمات خود هستید و مصرف کنندگان هرگز چیزی ارائه نمیدهند.
وقتی محصول یا خدمات خود را میفروشید همیشه به مصرف کنندگان به عنوان یک پاداش ، هدیهای با ارزش و واقعی و بالاتر از آنچه پرداخت میکنند ارائه میدهید، آنها بارها و بارها به سوی شما بر میگردند تا از شما خرید کنند.
این ها ۵ قانون غیرقابل انکار فروش هستند، انها را دنبال کنید، بنشینید و اوج گرفتن حاشیه سود خود را در فضای کسب و کار شاهد باشید.
این نوشتار ترجمه مقاله با عنوان The 5 Irrefutable Laws Of Selling از سایت بیزنس اینسایدر میباشد
tagged: آموزش فروش و بازاریابی, اصول فروش, بازاریابی, بازاریابی فروش, بازاریابی و فروش, فروش بازاریابی, فروش و بازاریابی, قانون فروش, قوانین فروش, مشاور بازاریابی و فروش, مشاور فروش و بازاریابی
0 Comments
Leave A Reply