بلاگ
سپتامبر 30, 2014 by فروش و بازاریابی

چطور مربی بهتری انتخاب کنیم؟

بعضی از این مربی های امروز یا همون مشاورهای دیروزی آقا بد جور از تو کتاب پریدن بیرون!!!؟ یعنی همه چی براشون کتابه. اصلا منظور حرفم این نیست که کتاب خوب نیست چرا که یکی از اساسی‌ترین و پایه‌ای‌ترین الگوی‌های مربیگری راینیک کتاب خوندن متربی‌هاست اما استناد صرف برکتاب‌ها اون هم کتاب‌های دانشگاهی ممکنه بیراهه‌ای رو در مسیرمون جور کنه ..

مربی هنرش اینه که موضوعات کاری رو براتون اینقدر ساده کنه که شما براحتی و بدون هیچ ترسی انجامش بدید. کمک کنه شما فکر کنید “ای ول چه کار راحتی بود!” اگر مربی مدام از کلمات قلمبه و سلمبه استفاده کرد و موضوع رو سخت کرد بدونید مربی خوبی گیرتون نیومده.

مدیریت کسب و کار , پیشنهاد ردنشدنی , برنامه بازاریابی , هدف گذاری بازاریابی و فروش , برنامه ریزی فروش  و … همه می‌تونند فوق‌العاده راحت باشند – که در واقع هم هستند – مهم اینه که مربی شما بدونه مهارت‌های شخصی شما و عناصر پیشنهاد ردنشدنی کسب و کار شما چه چیزهایی است و بر اساس اون‌ها ساده‌ترین راهنمایی رو برای اینکه شما بتونید کارتون رو شروع کنید انجام بده.

این داستان سخت سازی رو نه فقط توی مربیگری کسب و کار بلکه توی تدریس و دانشگاه‌ها هم می‌تونید ببینید.

معمولا اونهایی که تازه با یه مطلب آشنا شدن بیشتر از واژه‌های تخصصی و سخت استفاده می‌کنند و نمی‌تونند راحت مطلب رو ارائه کنن. برعکس اساتید با تجربه به علت اشراف کامل بر مطلب بیشتر نقش ساده سازی مطلب رو به عهده می‌گیرند.

برای اینکه بفهمید مربی‌ کسب و کار یا مربی فروش و بازاریابی که انتخاب کردید از این ویژگی برخور دار هست یا نه کافیه دو یا سه جلسه مربیگری رو با ایشون تجربه کنید،‌ خیلی زود متوجه می‌شید!

tagged: , , , , , , , , , , , , ,

مطالب محبوب

[poll id="1"]