سوال “چه می شد اگر” رو دست کم نگیرید!
سوال چه می شد اگر رو دست کم نگیرید!
بعضی شرکتها میان سراغ ما و میگن “میخواهیم پرواز کنیم!” اما وقتی ازشون میپرسیم که چه برنامهای برای تغییر کسب و کار و پیشرفت دارن میبینیم که چیز خاصی در چنته ندارن یا ایدهای که تو ذهنشونه رو بقیه هم ارائه میدن بدون هیچ تغییری!
بعدش به حکم مربیگری ایدههایی رو برای بهبود کسب و کارشون پیشنهاد میدهیم و با این جوابها مواجه می شویم:
اینا رو همش قبلا همکارا تست کردن جواب نمی ده!
ما پولش رو نداریم
این باعث میشه مردم سوارمون بشن!
ایرانیها رو که میشناسین، مردم دنبال سو استفاده هستن!
…
بعد تنها چاره که به ذهنم میرسه اینه که بهشون بگم : “شما لطفا به خزیدن ادامه بدید و پرواز رو فراموش کنید!”
🙂
هیچ وقت فکر کردید کارت اعتباری چه جوری راه افتاد؟
هیچ وقت فکر کردید ایده مامان پز (یکی از ایدههای نوآورانه ایرانی) چطور راه افتاد؟
گوشی آیفون چطور اینقدر میفروشه؟
و هزاران هزار ایده موفق دیگه …
تقطه شروع همه این پیشرفتهای بزرگ و اختراعها و ابداعات چه در محصولات و چه در نوآوریهای کسب و کار فقط این سه کلمه است:
چه می شد اگر؟
بله همین سوال ذهن یک کارآفرین موفق رو اسیر خودش کرد و چند شب نخوابید و …
یکی پرسید چی میشد اگر دیزی رو هم میشد مثل فست فود زنگ بزنی بیارن و مستر دیزی راه افتاد!
یکی دیگه پرسید چی می شد اگر …
شجاعت داشته باشید توی حرفه تون! هیچ بیزنس موفقی با ترس به جایی نرسیده! دنبال “چه میشد اگر” های کسب و کار خودتون باشید.
دکتر راینیک
tagged: آموزش فروش و بازاریابی, بازاریابی و فروش, چه میشد اگر, روشهای فروش و بازاریابی, فروش و بازاریابی, کارآفرینی, مشاور بازاریابی و فروش, مشاور فروش و بازاریابی, مشاور کارآفرینی, مشاور کسب و کار, مشاوره کسب و کار